Udgivet i Skriv en kommentar

Jeg ville ønske, jeg var mere martyr…

…sagde ingen nogensinde.

Du kender martyren. Helt sikkert hos andre, men garanteret også lidt hos dig selv. Typen der ofrer sig, giver sig, men som forventer, der bliver betalt en en hemmelig udefineret pris af dem, de ofrer sig for. Typen der alt for ofte formår at give dig dårlig samvittighed over noget, du egentlig ikke vidste, du skulle have dårlig samvittighed over.

”Nu har jeg gjort alt det for dig, uden du har bedt mig om det, og så påskønner du det ikke”. Det er en meget typisk martyr sætning, og den behøver ikke blive sagt højt. Den kan siges med et blik, et suk, energetisk. Man kan mærke, at noget er skævt, og man burde have det skidt over noget, men man ikke helt kan regne ud, hvad er.

Det er så synd for den stakkels martyr

Martyren  har det med at ofre sig, for derefter at træde over i offerrollen, hvis ikke de får den forventede reaktion. Når martyren har ofret sig, og gjort noget, ingen har bedt dem om, så er det bagefter ofte utrolig synd for dem, hvis ikke de bliver rost og påskønnet i tilstrækkelig grad. Det er ikke altid de vil have noget igen, for så ender forholdet i ligeværd, og martyren må slippe sit tag. Martyren får i stedet ondt af sig selv, og det går som regel ikke ubemærket hen. Der er ikke noget ved at være martyr i stilhed. Det er en manipulerende måde at få opmærksomhed, og ofte også en måde at få sin vilje igennem.

Jeg kender martyren. I kan tro, jeg kender martyren. Jeg har nemlig selv været martyr, og jeg kan ikke sige mig fri for, at den ind i mellem stadig kommer snigende. Den del af mig kan drive mig til vanvid, men som alle andre er jeg bare et menneske. Når jeg oplever martyren i andre, så tricker det stadig noget i mig, som jeg tager afstand fra. Jeg har svært ved at rumme det helt endnu.

Martyr forældre er utrolig belastende

Der er mange, der er vokset op med en martyr forældre. Jeg kender en del, som oplever det som den helt store barriere mellem dem selv og deres mor. Det er især gældende, hvis man selv har den i numeroskopet, for så vil du nemmere genkende den hos en forældre. Og sjovt nok har vi det som forældre, med at give de numerologiske energier videre til vores børn, som vi selv render og fedter rundt i. Det er trygt og genkendeligt, men det gør også, at vi ender i enten nogle forfærdelige konflikter eller med tiden bare tager afstand fra hinanden, fordi vi ikke kan holde ud at se på den side af os selv i andre.

Det er voldsomt anstrengende at vokse op i skyggen af en martyr. Jeg kan se, at mange der har det forhold til en mor eller far, har lært at have dårlig samvittighed konstant, bare for en sikkerheds skyld. Og mange orker simpelthen ikke et forhold til en martyr forældre som voksen. I den ekstreme grad ender det som psykiske overgreb, og det er ingen tjent med, og da slet ikke børn.

Det er hårdt arbejde, at være martyr!

Martyren kan komme til udtryk på forskellige måder, alt efter hvor den befinder sig i numeroskopet, men uanset hvor den er placeret, er hårdt at være martyr. At gå rundt i en energi, der giver følelsen af, at man ikke bliver påskønnet, og at ingen forstår, hvor hårdt man knokler ,og hvor meget man ofrer sig, er vildt hårdt! Og på den måde ER det jo synd for martyren, det er bare ikke på den måde, som martyren tror.

Den kontrollerende martyr

Vi mennesker er ikke altid lige gode til at være modige. Ved at træde ind i offerrollen, så kan vi være vældig gode til at argumentere for, hvorfor vi ikke kan udleve vores drømme, fordi vi har travlt med at ofre os for nogle andre. Så det er også en måde, man kan holde sig selv tilbage fra sit fulde potentiale og undgå fiakso. På den måde har martyrrollen og offerrollen et stort element af kontrol i sig. Det er en energi, der bliver brugt til at kontrollere sig selv og omgivelserne. Den kontrol har dog en virkelig høj pris, ikke mindst for martyren selv, som aldrig kommer til at leve livet modigt eller skabe den forandring der skal til for at løfte sin energi.

Heldigvis er der mulighed for at arbejde med det. Det kræver selvfølgelig, at man har indset, at martyren er en del af ens liv, at det holder én tilbage, og at man selv og ens omgivelser faktisk ikke trives i den energi. Livet kan blive så meget større, hvis ikke den rolle dominerer.

Har du martyren og offeret i dit numeroskop?

Ved du godt, at man kan spotte martyren i vores numeroskop? Jeg har haft martyr energien i mine gamle ubalancerede numeroskoper, og det var en vældig aktiv energi, som fyldte meget.  Ved at skifte til et rent og balanceret numeroskop, så er det med tiden lykkedes mig at få nogenlunde styr på den del af mig, men jeg har mange års historie omkring martyren og offeret med mig, så den slipper ikke så nemt sit tag.

Vi kan ikke vælge for andre, men vi kan tage ansvar for os selv. For mig er numerologien en åbenlys og oplagt mulighed. Ved at fjerne den energi helt fra numeroskopet, vil du med tiden udsende og tiltrække en anden type energi, som er langt mere givende for alle parter. Det kan være utrolig befriende at slippe nogle af de gamle begrænsende energier, og åbne op for at se dit liv på en ny måde.

Jeg er sikker på, at man kan arbejde med martyr energien (og andre drænende energier)på anden vis, men den vil altid ligge lige under overfladen, på lur, klar til at slå til, hvis ikke den bliver fjernet i numeroskopet. Som jeg oplever numerologien arbejde, så er det ikke et quick fix at fjerne den, men det bliver langt mindre op af bakke at slippe den, hvis du står i et balanceret numeroskop.

Hvis du er nysgerrig på at vide, om martyren findes i dit numeroskop, så hæng på her på kanalen, hvor jeg i løbet af efteråret åbner op for numerologiske sessioner.

Kh Frederikke

Certificeret Match Numerolog® ved Instituttet for Numerologi.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *